// MA International Relations London // Lebensmittelpunkt in Berlin

Ich habe Internationale Politik an der Aberystwyth Universität studiert und einen Master in Internationalen Beziehungen an der Queen Mary Universität London mit Auszeichnung absolviert.

Arbeitserfahrungen habe ich u. A. im Bereich Political Risk und insbesondere langjährig im britischen Regierungsdienst gesammelt. Schwerpunkte meiner Arbeit waren die Themenbereiche Politik, Wirtschaft und Sicherheit, darunter auch Menschenrechte, Migration und Demokratieentwicklung. Regional lag mein Fokus auf Osteuropa und insbesondere dem Nahen Osten und Nordafrika.

Ich freue mich, seit Februar 2016 die Berliner E-Politik-Redaktion unterstützen zu können. Gleichzeitig engagiere ich mich auch bei UNICEF Berlin. Ehrenamtliches Engagement ist für mich niemals eine Selbstverständlichkeit und mit Anderen zusammen auch in der Freizeit noch etwas mitzugestalten, macht mir großen Spaß.

 

Political researcher and analyst // MA International Relations London // Based in Berlin

After my A-levels, I went on to read International Politics at Aberystwyth University, and completed with distinction an MA in International Relations from Queen Mary University of London.

My background is in political risk. While employed for several years by the British government in Germany, the main thematic focus of my work was on politics, economics and security, including human rights, migration analysis and democratic development. Regionally, my focus was on Eastern Europe and particularly on the Middle East and North Africa.

I have been supporting the Berlin branch of E-Politik since February 2016. In addition, I work for the press and media team of UNICEF Berlin and take great pride in carrying out, together with other committed individuals, my honorary duties there.